تبیان، دستیار زندگی
انسان هنرمند، انسانیست که وجود خودش را در رابطه با وجود دیگران اثبات می‌کند، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاتمی: روز جمعه به هنر و زیبایی رای می دهیم

خاتمی

به گزارش قلم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در همایش هنرمندان حوزه تجسمی و حامی مهندس موسوی و در میان استقبال و تشویق حاضران، اظهار داشت: هنرمند، ضد دروغ، ضد تحقیر انسان و علیه تکثیر ضد ارزش‌هاست و کسی است که درد زندگی بهتر و آزادی را برای همه انسان‌ها دارد و البته هنرمند از زمان خود جلوتر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های هنرمند گفت: هنرمند آنچه را که عالمان،مدیران و سیاستمداران باید برای تکریم زندگی بهتر به کار گیرند، پیش از آنکه تحقق یابد، می‌بیند و دنبال می‌کند. به همین علت در تمدن‌ها و تحول‌هایی که در جوامع بزرگ بشری، چه در غرب و چه در شرق، رخ داده، در بطن این جریان‌ها همیشه هنرمندان حاضر بوده‌اند.

خاتمی همچنین درباره مناظره مهندس میرحسین موسوی و محمود احمدی‌نژاد گفت:خوشبختانه این مناظره را در زمان خود ندیده‌ام، آنچه را که از این مناظره دیدم، به نظرم تقابل کامل بی‌هنری با هنرمندی بود. انسان هنرمند، انسانیست که وجود خودش را در رابطه با وجود دیگران اثبات می‌کند، یعنی احساس می‌کند، اگر دیگران باشند، او هست و اگر دیگران عزیز باشند او هم عزیز خواهد بود. اگر دیگران حرمت داشته باشند، او حرمت دارد و بی‌هنر کسی است که اثبات خود را در نفی دیگران می‌بیند .» .

انسان هنرمند، انسانیست که وجود خودش را در رابطه با وجود دیگران اثبات می‌کند

وی در پایان صحبت‌های خود گفت:خوشحالم فرصتی پیش آمد تا در میان هنرمندان عزیزی که هنر ارزنده آن‌ها اینجا به نمایش درآمده و شما کسانی که دوستدار هنر هستید، حضور پیدا کردم.

خاتمی تاکید کرد:جناب مهندس موسوی، فضایل فراوانی دارند که یکی از برجسته‌ترین فضیلت‌هایشان، هنرمند بودنشان است. همچنین همسر بزرگوار، فاضل و اندیشمندشان، خانم رهنورد هم دارای فضیلت هنرمندی هستند. به امید خدا روز جمعه، همه ما به هنر، هنرمند و زیبایی رای خواهیم داد.