تبیان، دستیار زندگی
مشاور رئیس‌جمهور گفت: «بیداری طبقات مختلف مردم و بروز نهضت‌های گوناگون» و «تحول بیداری و ظهور رهبران جدید با اندیشه‌های نو»، دو تحول بزرگ قرون اخیر در سطح جهان بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی‌نژاد به تنهایی یک رسانه بین‌المللی است

مشاور رئیس‌جمهور گفت: «بیداری طبقات مختلف مردم و بروز نهضت‌های گوناگون» و «تحول بیداری و ظهور رهبران جدید با اندیشه‌های نو»، دو تحول بزرگ قرون اخیر در سطح جهان بوده است.

دکتر محمود احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، پرفسور سید حمید مولانا در همایش «مردم، رسانه و انتخاب برتر» که در کرمانشاه برگزار شد، افزود: ایران این افتخار را دارد که در طی یک قرن، دو انقلاب را به وجود آورده، یکی انقلاب مشروطه و دوم انقلاب اسلامی که انقلاب اول را از ما ربودند، اما انقلاب دوم را توانسته‌ایم که حفظ کنیم.

وی ادامه داد: همه اندیشمندان جهان معتقدند انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان تفاوت داشته و آن تفاوت این است که انقلاب اسلامی ایران تنها متعلق به یک طبقه خاص از جامعه نبوده، بلکه مربوط به تمام سطوح و طبقات جامعه بوده است و این انقلاب بزرگ‌ترین حادثه‌ای بود که در قرن بیستم رخ داد.

مولانا خاطرنشان کرد: با بروز این تحولات طی قرون اخیر در عرصه جهانی، دستور کار، فعالیت‌ها و گفتمان‌های جهان نیز تغییر کرد؛ به گونه‌ای که از مباحث قدرتی به مباحثی همچون فرد، خانواده، زن، عدالت، حقوق بشر و محیط زیست رسید.

وی با اشاره به رئیس‌جمهور ایران گفت: دکتر احمدی‌نژاد طی این سال‌ها درباره مسائلی حرف زد که تا پیش از آن هیچ کس در مورد آنها صحبت نکرده بود؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت پس از فروپاشی شوروی، سکوتی سراسر دنیا را فرا گرفت که تنها کسی که توانست این سکوت را بشکند، دکتر احمدی‌نژاد بود.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران مردم را به امت تبدیل کرد؛ یعنی پا را فراسوی کلمه ملت گذاشت؛ زیرا کلمه امت یک جهان‌شمولی اسلامی را به دنبال دارد.

مولانا افزود: گفتمان غالب جوامع غربی روی کلمه قدرت متمرکز است، اما گفتمان ایران و انقلاب اسلامی بر روی عدالت‌خواهی و توحیدگرایی متمرکز است، امروز ما شورای امنیت را داریم اما شورای عدالت نداریم؛ چرا که موضوع امنیت بسیار مهم است اما عدالت اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: کار بزرگی که انقلاب اسلامی انجام داده این بوده که موضوع عدالت را مطرح کرده. انقلاب ایران موضوعی را در جهان پیش آورده که بعد از انقلاب فرانسه هیچ انقلابی آن را مطرح نکرده و آن موضوع دین و توحیدگرایی است.

انقلاب اسلامی ایران مردم را به امت تبدیل کرد؛ یعنی پا را فراسوی کلمه ملت گذاشت؛ زیرا کلمه امت یک جهان‌شمولی اسلامی را به دنبال دارد

مولانا تصریح کرد: اگر بخواهیم کارهایی را که طی دهه‌های اخیر در جهان شده و رهبر آن نیز انقلاب اسلامی ایران بوده بیان کنیم، باید بگویم که عدالت‌خواهی، توحیدگرایی، تقابل با نظام سلطه، عبور از سیاست منفعلانه، تغییر جهت دیپلماسی به سمت روابط اجتماعی ملت‌ها به جای دولت‌ها، تولید انرژی هسته‌ای برای ایجاد اقتدار ملی و ایجاد شعار و آرمان‌های انقلابی از جمله تحولاتی است که در جهان امروز به وجود آمده که هر ایرانی به عنوان سردمدار آن باید به آنها افتخار کند.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات امروز آمریکا گفت: امروز شرایط افغانستان و پاکستان به قدری بحرانی شده که اگر آمریکا و غرب اساسا به فکر آن نباشند، یقینا ویتنام دومی به وجود خواهد آمد.

پروفسور مولانا با اشاره به شرایط رسانه‌ها در جهان، تصریح کرد: رسانه‌های دنیا طی سالیان اخیر دچار تحولات مهمی شده اند که در مجموع آنها را می‌توان در سه دسته رسانه‌های برخوردنگر و بحران‌گرا، رسانه‌های کالایی و سوداگرا و رسانه‌های مبارز و سازنده تقسیم‌بندی کرد.

حمید مولانا

وی ادامه داد: رسانه‌ها کارکردهای مختلفی دارند، آنها برای ما تعیین می‌کنند درباره چه مواردی فکر کنیم، آنها در مواقعی مسائل حاشیه‌ای را بزرگ و در مواقعی مسائل حیاتی را غیرضروری نشان می دهند و با این کار خود افکار خوانندگان را به آن سمتی که می‌خواهند معطوف می‌کنند.

مولانا خاطرنشان کرد: رسانه‌ها همان‌گونه که می‌توانند اطلاع‌رسانی صحیح داشته باشند قادرند عکس واقعیت‌ها را نیز نشان دهند، رسانه‌ها بدعت می‌گذارند و فرهنگ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در بین مردم ایجاد می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین رسانه‌ها و کلا اطلاعات هیچ وقت بی‌طرف نیستند.

مولانا با اشاره به حضور رئیس‌جمهور ایران در کنفرانس ژنو گفت: احمدی‌نژاد امروز به عنوان یک رئیس‌جمهور خودش به تنهایی یک رسانه بین‌المللی است.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی تمدن‌ها صورت نمی‌گیرد مگر این‌که ما دارای تمدن گفت‌وگو باشیم و حضور احمدی‌نژاد در کنفرانس ژنو برای این بود که بگوییم بیایید تمدن گفت‌وگو داشته باشیم.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه به مبحث انتخابات اشاره کرد و گفت: من به عنوان کسی که شاهد برگزاری 13 انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و سایر کشورها بوده‌ام این را به جرات می‌گویم که انتخابات در ایران یکی از سالم‌ترین و مردم سالارترین انتخابات دنیاست.

مولانا ادامه داد: نتایج اکثر انتخابات در آمریکا نشان می‌دهد که همواره بین 20 تا 25 درصد جوانان آمریکایی در انتخابات شرکت می‌کنند؛ این در حالی است که درصد مشارکت جوانان ایرانی در انتخابات ها بیش از 60 و حتی 70 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: هر عضو این جامعه اگر به هویت خودش علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند و ما باید درصد مشارکت خود را در عرصه‌های انتخابات به حداکثر برسانیم و ملت ایران باید همیشه نمره 20 را بگیرد.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور