تبیان، دستیار زندگی
پیام آیت الله کروبی به همایش گرامیداشت مختومقلی فراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام آیت الله کروبی به همایش گرامیداشت  مختومقلی فراغی

مهدی کروبی

مختومقلی فراغی شاعر شهیر و عارف فرزانه ترکمن با آثار زیبا و به یادماندنی خود افتخار بزرگی برای کل ایران است. ما مفختریم به اینکه او یک شخصیت ایرانی است. او در میان ما متولد و در میان ما نیز به خاک سپرده شده است. این شاعر بزرگ با الهام از تعالیم اسلامی به آفرینش ادبی پرداخته و نام خود را در تاریخ ادبیات ایران و جهان برای همیشه ثبت و ضبط کرده است. سخنان و اشعار مختومقلی حرف دل همه مسلمانان و خصوصا مردم مسلمان ترکمن است.

به همین دلیل مردم غیور ترکمن به همراه هم استانی های خود بنا به یک سنت حسنه همه ساله در آخرین هفته اردیبهشت ماه زادروز تولد او را باشکوه هرچه تمام تر برگزار می کنند. امسال نیز بیست و پنجم اردیبهشت به مانند سال های گذشته مراسم بزرگی را در جوار مزار این اندیشمند و پدر بزرگوارشان دولت محمد آزادی در روستای محروم «آق توقای» برگزار خواهند کرد. دوست داشتم در کنار شما هموطنان عزیز در آن مراسم با صفا شرکت نمایم، اما مشغله فراوان کاری ما را از این فیض بزرگ محروم ساخت. لذا با ارسال مکتوب حاضر، این روز بزرگ را برای تمام هموطنان خصوصا مردم شریف استان گلستان و ترکمن های عزیز تبریک گفته و برای روح بلند مختومقلی بزرگ درود می فرستم.

جا دارد تمام اصول معطل مانده قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ما ایرانیان اجرا گردد

باتوجه به اینکه مختومقلی فراغی یک شخصیت بزرگ ملی ما ایرانیان است، بایستی زبان این شاعر و عارف نامی نیز به عنوان یکی از زبان های اقوام ایرانی مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه واضعان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با درایت و دوراندیشی خود در اصل 15 قانون اساسی این موضوع را مدنظر قرار داده اند. جا دارد تمام اصول معطل مانده قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ما ایرانیان اجرا گردد ، اینجانب نیز بارها بر این موضوع تاکید نموده ام.

آرامگاه  مختومقلی فراغی و پدر بزرگوارشان دولت محمد آزادی در محرومترین نقطه استان گلستان واقع شده است. لازم است آن منطقه محروم با وجود این شخصیت های بزرگ توفیق آبادانی و توسعه را پیدا کند. این مهم با اجرای طرح های گردشگری ، عمرانی، زیارتی و تفریحی محقق گردیده و ضمن ارج نهادن به این شخصیت های بزرگ ،تحول منطقه را نیز فراهم خواهد آورد. اجرای این طرح  با همیاری و همکاری شما عزیزان و مسئولان کشوری و استانی دور از انتظار نمی باشد.

امیدوارم همانطوری که خود شاعر آرزو کردند نام ایشان را در ردیف مفاخر بزرگی چون حافظ، سعدی، فردوسی، جامی، مولانا و... به ثبت رسانده، ورقی دیگر بر اوراق افتخارات ملی خود بیافزایم.

در پایان با آرزوی توفیق برای تمامی کسانی که در راه اعتلای فرهنگی این مرز و بوم سعی و تلاش می کنند، سخن را به پایان برده و از خداوند منان افتخار و سربلندی برای مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی و خصوصا هموطنان گلستانی ام مسئلت دارم.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

منبع: سحام نیوز

تنظیم برای تبیان: گروه جامعه و سیاست