تبیان، دستیار زندگی
مهندس میرحسین موسوی اظهارکرد: من به صحنه آمده‌ام تا حل مشکل تورم را اولین اولویت خود قرار دهم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناچاریم پیشرفت کنیم و قوی باشیم

به گزارش خبرنگار اعزامی قلم نیوز، نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در جمع پرشور مردم شهرستان سپیدان که روز چهارشنبه در انتظار ورود مهندس موسوی بودند، گفت: حل مشکل تورم یک اصل برای همه دولت‌هاست و من در شگفتم که چگونه در این کشور به سادگی از این مساله می‌گذرند.

میر حسین موسوی

وی، جهان امروز را جهان رقابت و مسابقه توصیف کرد و افزود: اگر نتوانیم در علوم، صنعت و بخش‌های مختلف پیشتاز باشیم، عقب خواهیم ماند. از این رو من با شعار ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی به میدان آمده‌ام زیرا معتقدم، ایران فقط در صورت پیشرفته بودن، امکان بقا دارد.

موسوی خاطر نشان کرد: حوادثی بزرگ در منطقه خاورمیانه در حال تحول است و در این میان برخی کشورها در حال رقابت جدی با ما هستند؛ بنابراین در سند چشم‌انداز بیست ساله که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و به تایید رهبر فرزانه انقلاب نیز رسیده، عنوان شده است که باید پس از بیست سال برترین کشور در منطقه باشیم.

ما انتخابی جز پیشرفت نداریم و باید فکر کنیم سیاست‌هایی که عنوان می‌شود، می‌تواند مشکلات مختلف نظیر رکود، افت تولید و صنعت، مشکلات اقتصادی و اشتغال را حل کند؟ فقط یک اشتغال ساده مطرح نیست بلکه آتیه ملت ما در گرو درست عمل کردن است.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه سرمایه اصلی انقلاب مردم هستند، اظهار کرد: اگر در دوران دفاع مقدس، کاری هم صورت می‌گرفت توسط همین مردم انجام می‌شد. آگاهی ملت ما ضامن بقای نظام ماست و انتخابات موقعیتی را فراهم می‌آورد که یک آگاهی همگانی دوباره زنده شود.

موسوی با بیان اینکه انتخابات شرایطی را فراهم می‌کند که به سرنوشت خود فکر کنیم، اضافه کرد: ما یک ملت بزرگ و جزو پایه‌گذاران تمدن بشری هستیم و طبیعی است که همه مردم برای حفظ این میراث عظیم احساس مسوولیت کنند.

موسوی با بیان اینکه ما ناچاریم پیشرفت کنیم و قوی باشیم، تاکید کرد: ما انتخابی جز پیشرفت نداریم و باید فکر کنیم سیاست‌هایی که عنوان می‌شود، می‌تواند مشکلات مختلف نظیر رکود، افت تولید و صنعت، مشکلات اقتصادی و اشتغال را حل کند؟ فقط یک اشتغال ساده مطرح نیست بلکه آتیه ملت ما در گرو درست عمل کردن است.

وی به وجود تورم 25 درصدی در کشور اشاره کرد و گفت: تورم 25 درصدی یعنی سفره مردم کوچک‌تر می‌شود و شاخص‌ها نزول پیدا می‌کند. در شرایط فراوانی و نبود گرانی، امکان سرمایه‌گذاری‌های وسیع‌تر پیش می‌آید و در شرایط عکس این قضیه باید بداخلاقی‌ها و اعتیاد را شاهد باشیم.

موسوی در ادامه اظهار کرد: من تلاش خواهم کرد با بهره‌گیری از فرزندان همین ملت و نیروهای کارشناسی برجسته‌ای که در این کشور وجود دارد، کشور را اداره کنم. دولت باید از این نیروهای عظیم استفاده کند نه اینکه یک تنه تصمیم بگیرد و تمام ساختارهایی که تصمیم‌گیری‌ها را عقلانی می‌کند از بین ببرد. شوراهای مهمی در کشور وجود دارد که منحل شده‌اند و این امکان مشورت‌های وسیع را از دست مسوولان می‌گیرد و من آمده‌ام که اینها را اصلاح کنم.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس، در ادامه با تاکید بر اینکه اطلاعات موجود در دست دولت باید در اختیار مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: مردم باید محرم نظام باشند. مردم باید از همه اطلاعات بجز اطلاعات محرمانه‌ نظامی باخبر باشند تا بتوانند بهترین انتخاب را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه از برکت انقلاب و خون شهیدان ماست که ملت ما می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خود را تعیین کنند، تاکید کرد: گمان نکنید که تاثیر انتخابات فقط برای تهران یا قشری خاص است؛ چرا که نتیجه انتخابات در سرنوشت تک تک آحاد ملت ما موثر واقع خواهد شد.

مهندس موسوی در ابتدای سخنان خود منطقه سپیدان و کل استان فارس را مهد تمدن کشور دانست و گفت: هنوز در میان ملت ما برجستگی هویت ملی به میراث‌هایی بستگی دارد که بسیاری از آنها در این منطقه یافت می‌شود.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تهیه وتنظیم:سید پیمان صابری

گروه جامعه وسیاست