تبیان، دستیار زندگی
مسئول ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی‌نژاد با بیان اینكه سفرهای استانی یكی از مظاهر اجرای عدالت در قوه مجریه است، گفت: سفرهای استانی دولت نهم نمونه بسیار برتری از دموكراسی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفرهای استانی دولت نهم نمونه بسیار برتری از دموكراسی است
ثمره هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، مجتبی ثمره هاشمی مسئول ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از احمدی نژاد در نشست هفتگی جمعیت حامیان ولایت كه عصر امروز سه شنبه برگزار شد طی سخنانی در خصوص گفتمان انقلاب گفت: آنچه كه همه اذعان دارند این است كه بعد از قرن‌ها به لطف انفاس امام بزرگوار و حضور گسترده مردم بالاخره حكومتی ولایی و مشروع و مردمی در نقطه‌ای از جهان و قطعه‌ای از زمان تشكیل شده كه قبل از آن به استثنای سال‌های معدودی در صدر اسلام سابقه نداشته است.

وی افزود: حكومت از شئون خداوند است از همین رو كسانی می‌توانند حكومت تشكیل دهند كه از ناحیه رسول خدا(ص) یا امام معصوم اجازه داشته باشند بنابراین اگر دقت كنیم در طول 60 نسل قبل از ما تا به حال خبری از حكومت اسلامی در دنیا نبوده تا اینكه عنایت خداوند به ملت ایران و فرستاد شدن امام راحل از جانب خداوند این حكومت تشكیل شد.

مسئول ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از احمدی نژاد تصریح كرد: آنچه كه خداوند در قرآن اشاره كرده است این است كه در نهایت كار بالاخره باید حكومت عدل در سراسر جهان تشكیل شود و به معنای واقعی كلمه حكومت از آن خداوند متعال است و این محقق خواهد شد البته الان هم هر چه است از بركات وجود امام عصر است.

هاشمی با طرح سوالی مبنی بر اینكه ارزش های انقلاب و امام راحل (ره) كجا است؟ گفت: همان طور كه امام(ره) فرمودند انقلاب دنباله حكومت انبیاء الهی است.

وی اضافه كرد: باید دید ما چقدر از معیارهای انبیاء الهی دور هستیم چرا كه ما به دنبال هدفی هستیم پس آمدن و رفتن ما با هدف است بنابراین پیامبر برای ما اسوه است پس دستورات او هم سرلوحه ما باید قرار گیرد.

مسئول ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از احمدی نژاد با تبیین اهداف و تشریح كارهای دولت اظهار داشت: مسئله اول ترسیم هدف های عالی و گفتمان انقلاب، بحث عدالت، نزدیكی دولت به مردم، شجاعت و پاكی است.

ثمره هاشمی خاطر نشان كرد: موضوع دوم اینكه پس از گذشت 30 سال از انقلاب و 4 سال از دولت نهم چه اتفاقاتی افتاده است.

وی با بیان اینكه باید دید عملكرد در ذیل ارزش‌ها و چارچوب گفتمان انقلاب چه بوده است؟ بیان داشت: همچنین باید دید برای شبهات و الهامات چه پاسخی وجود دارد هر چند كسانی هستند كه به قطار دولت كه با سرعت در حركت است ضربه می‌زنند ولی باید به شبهات و ابهامات پاسخ داد.

آنجایی كه رسول خدا (ص) الگوی ماست از همین رو شایستگی پیروان پیامبر(ص) این است كه الگو باشند

مسئول ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از احمدی نژاد موضوع بعدی را دعوت به مشاركت و حضور مردم توصیف كرد و گفت: اگر قرار باشد در چارچوب یك عقیده الهی حركت كنیم پس هر كس به این جریان بپیوند به یك جریان الهی پیوسته كه در این حالت رای دادن انتخاب از دو مسیر متفاوت است كه بسیار مهم است.

ثمره هاشمی ادامه داد: باید این اصول در وقت باقی مانده پیگیری شود چرا كه اگر واقعا دولت اسلامی تعریف شده در اسلام محقق شود جامعه الگو، محقق شده كه این وظیفه ما است.

وی در خصوص چرایی الگو بودن جامعه اسلامی تاكید كرد: از آنجایی كه رسول خدا (ص) الگوی ماست از همین رو شایستگی پیروان پیامبر(ص) این است كه الگو باشند.

مسئول ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی نژاد با طرح سوالی مبنی بر اینكه باید دید در دولت نهم چه عدالتی انجام شده است؟ تصریح كرد: در یك زمانی مصادیق زیادی برای عدالت نبود اما در دولت نهم می توان از مصادیق عدالت به سفرهای استانی در دولت نهم اشاره كرد كه دولت در این حالت به جای اینكه در مركز بنشیند و تصمیم بگیرد با سفر به استان ها منابع را كه بیت المال است بین مردم تقسیم می‌كند.

ثمره هاشمی افزود: سفرهای استانی نمونه بسیار برتری از دموكراسی است حتی یك اندیشمند اروپایی گفته بود این سفرها فرادموكراسی است.

وی از دستاوردهای سفرهای استانی به آشنایی مردم با حقوق خود اشاره كرد و گفت: 4 سال پیش اگر از مردم شهرها می‌پرسیدید كه دولت چه برنامه ای برای مردم دارد مردم اظهار بی‌اطلاعی می كردند اما هم اكنون اگر شما در روستایی هم می روید می‌بینید كه مردم با حقوق خود آشنا شده‌اند و احساس مشاركت می‌كنند.

مسئول ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از احمدی نژاد اضافه كرد: موضوع سفرهای استانی یكی از مظاهر اجرای عدالت در قوه مجریه است و همچنین یكی از دستاوردهای سفرهای استانی موفقیت های هسته‌ای است چرا كه دشمن می دیدید كه مردم در سفرهای استانی با شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ما است " این را می‌خواهند بنابراین در مقابل اراده و ایستادگی مردم كه به پشتوانگی مقام معظم رهبری بود شكست خورده و عقب نشستند.

ثمره هاشمی خاطر نشان كرد: همان طور كه دیدید در دولت قبلی با تعلیق دو ساله حتی دشمن خواستار منحل كردن كلی موضوع هسته ای بود كه با ایستادگی ملت شكست ناپذیر این دستاوردها حاصل شد.

وی افزود: ما در مقابل این دستاودرهای هسته ای هزینه كمی دادیم و با این كار دشمن مجبور به تسلیم شد و این كار ملت ایران را به یك ابرقدرت تبدیل كرد.

مسئول ستاد هماهنگی حمایت‌های مردمی از احمدی نژاد همچنین از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی به كاهش فاصله حقوق‌ كارمندان اشاره كرد و ابراز داشت: كسانی كه حقوق بالا می گرفتند با كاهش حقوق و كسانی كه حقوق پایین می گرفتند با افزایش حقوق موجب شده كه فاصله ها كم شود كه این یك مشكل تاریخی برای كشور بود كه این موضوع با كمك دولت و مجلس بر طرف شد.

ثمره هاشمی ادامه داد: سهام عدالت از دیگر دستاوردهای دولت است. همچنین دولت اسلامی باید به هیچ گروه و حزبی بدهكار نباشد و فقط به ملت بدهكار باشد تا بتواند قرص و محكم حرفش را بزند.

وی در ادامه سخنرانی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه مهمترین چالش رئیس جمهور آینده چه خواهد بود گفت: با اتكا به خداوند همه مشكلات حل می شود و ممكن است برای دیگران چالشی باشد اما برای احمدی نژاد كه در همه میدان ها وارد می شود هیچ چالشی نیست.

مسئول ستاد هماهنگی حمایت های مردمی از احمدی نژاد اضافه كرد: احمدی نژاد حتما در دوره آینده ساختار هایی را كه برای مردم مشكل ایجاد می كند، حل خواهد كرد.

ثمره هاشمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی خود از سایر كاندیداهای مطرح تاكید كرد: اقبال عمومی مردم استمرار گفتمان انقلاب است و از همین رو مردم خواهان استمرار عزت ایران هستند.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور